MIS ON RTB JA KUIDAS MA SEDA KASUTADA SAAN?

RTB tähendab reaalajas reklaami otsmist (Real Time Bidding) ja tähendab praktikas müümata reklaamipinna ostmist virtuaalsetel oksjonitel.

Mida rohkem pakutakse, seda tõenäolisemalt spetsiifiline reklaamipind saadakse, nagu pärisoksjonitelgi.

Avaldajad pakuvad reklaamide kuvamiskordi reaalajas oksjonitel selleks, et müüa otsemüügil müümata jäänud kuvamiskordi. Tavaliselt müüakse neid oluliselt madalama hinnaga kui otsemüügil, mis tähendab, et teie turundus toimib sel juhul edukamalt madalamate kuludega.

Miinuspooleks on aga see, et kuvamiskordi ei saa kunagi tagada (nagu oksjonite puhul ikka), seega on reklaamimine teatud spetsiifilistel lehtedel keeruline.

misc_5
chart-with-arrow

RTB-KAMPAANIATE KULUD

RTB-kampaania üheks tugevaks plussiks on selle hind. Me ei võta püsitasusid ega rakenda kuupõhist miinimumtasu, kuid kuna RTB nõuab toimimiseks andmeid, et saa me toimetada teieni kampaaniaid madalama hinnaga kui 500 € kuus. Igapäevaselt on siiski eelarved paindlikud ja neid saab kallimaks ja soodsamaks kohandada olenevalt teie ärisoovidest ühel või teisel päeval. RTB kaudu reklaamides on kulud suuresti sõltuvad konkurentsist reklaampindadele (pidage meeles, tegemist on oksjoniga) ja kasutatud taktikast, kuid enamasti on tavaformaadis kampaaniate hind 0,5–6€ iga tuhande kuvamiskorra eest.

MILLIST ROLLI MÄNGIB RTB TURUNDUSTEENUSTE SEAS?

Finantsreklaamide poole pealt on kampaaniate eesmärgid tavaliselt kaubamärgi tutvustamisest kuni otsese reageerimiseni välja. Kui kaubamärgi reklaamijad huvituvad enamasti kaubamärgi edendamisest ja kaubamärgi kuvandi mõjutamisest, siis otsest reageerimist soovivad reklaamiandjad keskenduvad tulemustele, näiteks klientide ja viidete arvule.

Ajalugu on näidanud, et finantskaubamärkide veebiturundamisel on sooritusreklaamide puhul olnud põhivalikuks kliki hinnaga veebireklaamid (PPC ehk pay-per-click), kaubamärgi edendamiseks on aga kasutatud kuvareklaame tuntuimatel finantsveebilehtedel. Reklaamiandjad on küll üritanud teha sooritusreklaame kuvareklaamide põhjal, kuid neid on raske ulatuslikult ja mõistlike sooritusnäitajatega läbi viia. Kuigi PPC-reklaam on omal alal tõhus, püüab see potentsiaalseid kliente siiski turunduslehtri hilisemates etappides. Samas on kaubamärgi reklaamimine tihtipeale liiga kallis ja optimeerimise poole pealt jäik.

RTB on miski, mis suudab need tühimikud täita. Esiteks on see soodne, mastaabitav ja mõõdetav ning seega ideaalne kuvatava toimimiseks otsest reageerimist eeldava finantsreklaamina. Teiseks võimaldab see kulutõhusat reklaamimist tuntuimates finantsväljaannetes, mistõttu sobib hästi ka kaubamärgi edendajatele. Ning viimaseks – kuna RTB kasutab laialdaselt erinevaid taktikaid, võimaldab see meil turundada kogu turunduslehtri ulatuses alates teadvustamisest kuni kliendiks saamiseni.

Kokkuvõtteks usume me, et nii PPC- ja kuvareklaamid kui ka teised veebireklaami liigid ei kao kuhugi, kuid RTBl peaks siiski olema oma koht teie veebiturundusplaanis, et tulemuseks oleks täisväärtuslik turundusteenus, eriti kui võtta arvesse soorituskampaaniate ja kaubamärgi edendamise kampaaniate eesmärke.

misc_4[1]

MÕNED KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED

  • Kus ma saan RTBga reklaamida?

    ico_marker-e1393897203248[1]

    Olenevalt kasutatud tehnoloogiast on veebiplatvormid ühenduses paljude kuvamiskordi (nimetatakse ka inventariks) müügiks pakkuvate oksjonikohtadega. Seega võite ühest kohast leida reklaampindu Yahoos, teisel oksjonil aga Google’i võrgus, kolmandal reklaampindu AOLis. Hea pakkuja tagab teile ligipääsu kõikidele neile oksjonitele (vahetustele) ühelt keskselt platvormilt.

    See, millistele veebilehtede ligi pääseme, oleneb sihtriigist, võimalikest loovvormidest, kampaania eesmärkidest ja eelarvest. Siiski on enamik suurematest ja väiksematest veebilehtedest RTB kaudu saadaval. Ligipääs nišispetsiifilistele keskmise suurusega veebilehtedele on üldjuhul keerulisem, sest nende pinnad on enamasti otsemüügis juba maha müüdud. CIMA aitab teil neid takistusi ületada konfidentsiaalsete andmete ja privaatvõrkude abil.

    CIMA viib RTB-kampaaniaid ellu kõikidel tuntuimatel finantsveebilehtedel ning püüab külastajaid ka mujal nišispetsiifilistel veebilehtedel. Võtke meiega ühendust, et saaksime teile esitada personaalse pakkumise ja jagada spetsiifilisi sihtveebilehti.

  • Kuidas me sooritustulemusi optimeerime?

    ico_graph-e1393897233393[1]

    Mis puutub finantsteenuseid pakkuvatesse ettevõtetesse, siis tehakse palju reklaami, ilma et saadaks teada, kas tegevus tegelikult ka mõjub. Sellest on kahju, sest veebis on pea kõik mõõdetav. Ja seda, mida saab mõõta, saab ka täiustada.

    Meie jaoks on kampaania käimalükkamine alles töö algus, mitte lõpp. See on hetk, millest alates paneme käiku osad neist taktikatest, mis sarnaseid tooteid turundavate ettevõtete puhul on eelnevalt edukalt toiminud. Kui oleme kogunud edasist teavet, saame hakata optimeerima, lisades seda, mis töötab, ja võttes vähemaks seda, mis ei tööta. Ning nii pesta, loputada ja korrata.

    Kampaania jooksul esitame iganädalasi kohandatud aruandeid, mainime ära, millised on nädala jooksul tehtud optimeerimised ja esitame ka neid tõendavaid andmeid. Lisaks tavapärastele mõõdetavatele andmetele nagu maksumus, klikkamised ja kuvamiskorrad, mõõdame me ka viiteid ja püütud kliente. Kasutame neid ja suurel hulgal muid andmeid, et tegevust reaalajas optimeerida ja tagada, et teie kampaanial oleksid sellised tulemused nagu soovitud.

  • Mis see maksab ja kui suur on minimaalne eelarve?

    dollar-e1393897297219[1]

    RTB-kampaaniate üheks tugevaks plussiks on nende hind. Me ei võta püsitasusid ega rakenda kuupõhist miinimumtasu, kuid kuna RTB nõuab toimimiseks andmeid, et saa me toimetada teieni kampaaniaid madalama hinnaga kui 500 € kuus. Igapäevaselt on siiski eelarved paindlikud ja neid saab kallimaks ja soodsamaks kohandada olenevalt teie ärisoovidest ühel või teisel päeval. RTB kaudu reklaamides on kulud suuresti sõltuvad konkurentsist reklaampindadele (pidage meeles, tegemist on oksjoniga) ja kasutatud taktikast, kuid enamasti on tavaformaadis kampaaniate hind 0,5–6 € iga tuhande kuvamiskorra eest.

    CIMA korraldab kampaaniaid põhinedes vaid kuvamiskordade hinnale.

  • Kas see on mu kaubamärgile ohutu?

    ico_safe-e1393897323916[1]

    RTB kaudu reklaamides tähendab see seda, et reklaam on nähtaval suurel hulgal veebilehtedel, olgu need valitud siis käsitsi või automaatselt.

    Kuna tegeleme ka ise finantsvaldkonnas, saame me teistest paremini aru, millised on need kitsikused, millesse finantskaubamärk võib sattuda, kui reklaamib valedes kohtades. Just selleks oleme välja töötanud kohandatud tooted nagu eraldi veebilehti sihikule võtva taktika, mis tagab, et teie reklaam jookseb vaid neil veebilehtedel, mille olete hoolikalt oma kaubamärgi kaitseks välja valinud (ja ise heaks kiitnud). Lisaks sellele viime kampaaniaid ellu tootmisharus juhtival kohal oleva sisu ja veebilehti kontrolliva tehnoloogia abil, et tagada kaubamärkide ohutus.

    Neile finantsettevõtetele, kes soovivad rangeimat kontrolli oma kaubamärgi üle ning nautida samas ka RTB eeliseid, pakume laias valikus muid lahendusi. Palume lisateabe saamiseks endaga ühendust võtta.

  • Mis on RTB kasutamise miinused?

    ico_rtb-e1393897353547[1]

    See on hea küsimus. Kuigi RTBl on palju eeliseid, on selle madala maksumuse põhjuseks see, et ostame tavaliselt järelejäänud inventari. See tähendab kuvamiskordi, mida avaldajad ei müü enam otse ja mis vastasel juhul teeniksid otsekampaaniate kaudu neile suuremaid summasid. See muudab mingile teatud veebilehele reklaami paigutamise aga ebakindlaks, sest ühel päeval võib olla vaba inventari, teisel jällegi mitte. Me ei saa planeerida ette 1 miljoni kuvamiskorra näitamist veebilehel X. Mida me saame teha, on tagada 1 miljon vaatamiskorda 20 või sajal veebilehel. Lühidalt on plusspooleks madalam hind ja parem sooritus, kuid miinuseks suurem ebakindlus. Me arvame, et see on siiski päris hea tehing.

list001_0[1]

Kirjuta CIMA

CIMA
Creative & Innovative Media Agency
  • Tammsaare tee 109, Tallinn, Estonia
  • 686 80 70

Oleme ettevõtetele see koostööpartner, kellega minna nendele digitaalmaailma seiklustele, mida teised võimatuks peavad.