Meiliturunduse 13 viga, mida tuleb klientide kaasamiseks vältida

ROI keskmise väärtusega 3800% ja 3,7 miljardi kasutajaga, kelle arv prognooside kohaselt kasvab 2021. aastaks 4,1 miljardini, jääb e-post veel kauaks kõige mõjuvõimsamate teabeallikate esikolmikusse maailmas.

Suurepärane uudis meiliturundajatele, kas pole?

 Kuid on üks probleem:

Kuna 95% organisatsioonides jääb turundajate strateegia lahutamatuks osaks e-postkast, on  võitlus klientide kaasamiseks elu ja surma küsimus.

Konkurents on suur ja meiliturunduse reeglitest, suundumustest ning eksperimentidest on nii lihtne  segadusse sattuda. Seades eesmärgiks luua ja rakendada kõige tõhusamaid meilistrateegiaid, satuvad turundajad endiselt kõige levinumate vigade lõksu.

Sellest artiklist leiate 13 viga ja saate teada, kuidas neid vigu vältida, et suurendada kirjade avamise (open rates), kaasatuse ja konversioonide määra.

1.  Töö vananenud meililistidega

Nagu teada, esitavad postiteenuse pakkujad meililistide kvaliteedile nõudmisi. Lisaks kehtestavad nad lubatud tagastuste ja kaebuste arvule piiranguid.

Kui te ei tööta oma meililistiga, tekib aja jooksul kümneid ammu maha jäetud või tuubil täis postkastide e-kirju. Tulemus? Te ületate need piirid ja teie uudiskirjad blokeeritakse.

 Mida teha?
Meililisti analüüsides kasutage e-posti kontrolli teenuseid. Need aitavad eemaldada mittetoimivaid või kahtlaseid aadresse. Seejuures kindlustate oma mainet ja suurendate meiliturunduskampaaniate tõhusust.

Veel üks kavalus: suurendage järk-järgult oma meililisti.

  •  Esiteks,  võtke uued kontaktid  – viimase kolme kuu uued liitujad –  ja lisage need meililisti.
  •  Statistikale toetudes eemaldage oma listist „halvad” aadressid.
  • Seejärel lisage vanad aadressid (umbes 15% kogu meililistist) äsja lihvitutele ja saatke ära järgmised uudiskirjad

See algoritm võimaldab kahju kõrvaldada ja vältida e-kirjade aktiivsuse järsku tõusu, mis üldse ei meeldi postiteenuse pakkujatele.

2.  Ootamatute kirjade saatmine

Kolmandik turundajatest saadab uudiskirju ainult siis, kui neil on midagi öelda.

See on suur viga, mis valmistab klientidele pettumuse ja viib uudiskirjadest loobumiseni.

Püüdke kujutleda järgmist olukorda:

Kord liitusite uudiskirjaga, kuid oma postkasti ei saanud midagi. Järsku saabub e-kirjaga kauba pakkumine. Tõenäoliselt olite selle liitumise unustanud. Seega lähete „keema“ ja vajutate “rämpsposti”, mis ei mõjuta mitte kuidagi selle uudiskirja statistikat.

 Kuidas seda õigesti teha?

Parim võimalus on töötada oma meililistiga algusest peale, isegi kui seal on ainult kaks kontakti. Saatke kas või üks e-kiri kuus!

Kui  on tekkinud pausid, tehke kõik, et list uuesti aktiveerida. Meenutage liitunutele oma uudiskirju, pakkudes midagi atraktiivset.

 Kuidas teha pinkberry´t:

3.  Kasutute kirjade saatmine

Meiliturundajate kõige levinum viga on see, et nad loovad liitujatele kasutuid uudiskirju. Nad kirjutavad firmast või tootest, ignoreerides klientide huve ja muretsedes ainult müügi pärast. E-kirjades valitseb toode, kuid tõhusad turunduskampaaniad ei tööta nii.

 Mida teha?

  •  Õppige oma sihtrühma tundma ja hakake mõtlema nagu nemad.
  •  Uurige,  millised on nende hirmud, kahtlused ja eelarvamused teie toote suhtes.
  • Otsustage, kuidas saate need e-kirjades välja selgitada.
  • Kirjutage oma toote edukast kasutamisest, mitte tootest endast. Mõelge läbi sõnad ja toon, mida kasutate, ja ärge looge konkurentide järgi plagiaati.

  • Püüdke muuta e-kiri loovaks ja kasulikuks, et lugejad seda sõpradega jagada tahaksid.

4.  E-kirju ei segmenteerita

Satistika järgi avatakse segmenteeritud e-kirju 14,64% rohkem, need saavad 59,99% rohkem klikke ja toovad 18 korda rohkem tulu. Suur viga on vältida oma meililistide segmenteerimist: kui inimesed saavad ebaolulist teavet, siis tõenäoliselt nad loobuvad  liitumisest või märgivad kirjad rämpspostiks

Pole ime, et vaikimisi segmenteerimine jääb 80% turundajate peamiseks prioriteediks. Sama kehtib isikupärastamise kohta.

Kuidas seda õigesti teha?

Tuvastage oma sihtrühma peamised segmendid ja määrake kindlaks nende eraldamiseks vajalikud andmed. Kui teil ei ole midagi muud kui nende e-posti aadressid, segmenteerige käitumise järgi.

RFM-analüüs aitab teid selles. Töötage iga segmendiga eraldi: küsige tagasisidet lojaalsetelt klientidelt, saatke eripakkumisi lootustandvatele või “uinuvas olekus” klientidele.  jne. Käitumise analüüsil põhinevad infokirjad on tõhusamad kui üldised.

5.  Ebaõige isikupärastamine

 Vaadake, mis juhtub teie uudiskirjadega, kui kiirustate või ei kontrolli märgendeid.

Või  unustate kontrollida nimesid, mida  külastajad kasutavad teie uudiskirjaga liitumiseks. Mõnikord teevad nad trükivigu,  kirjutavad sellist rumalust nagu “bdfrtd” või selliseid nalju nagu “John (ära kirjuta mulle, ma olen kerjus)”. Ja kui kasutate selliseid nimesid, lootes klientide lojaalsusele, on tulemus vastupidine.

 Mida teha?

  •  Kontrollige kõiki välju (nimed, vaikimisi seaded) kaks korda enne  saatmist.
  •  Seejärel tehke A / B-test, et näha, kas kliendi poole nimepidi pöördumine mõjutab teie konversiooni.

Kes teab, võib-olla mäng ei vääri küünlaid: kasutajad teavad, et isikupärastamine toimub märgendite abil automaatselt, mistõttu nimepidi pöördumine e-postis ei pruugi anda sama positiivset efekti nagu enne.

6.  Pole uudiskirjade saatmise plaani

Te ei või klientidele e-kirju saata siis, kui soovite või kui teil on aega. Tulemuseks on madal efektiivsus ja väike avamise määr (open rate), samuti suur hulk uudiskirjadest loobumise klikke.

Kuidas seda õigesti teha?

Süstematiseerige oma uudiskirjad. Tehke plaan mitu kuud ette ja valige ideaalsed päevad ja aeg kirjade saatmiseks. Sagedus sõltub teie sihtrühmast ja turundusstrateegiast.

7.  Liitujaid eksitada või petta 

 See on halvim, mida võite teha liitujatele.

Oletame, et teie liitumisvorm lubas saata uutele liitujatele sooduskoode, kuid te ei teinud seda. Või inimene tellib teatud sisu, kuid selle asemel saadate müügiteabega e-kirju. Või lubasite kirjutada kord nädalas, samal ajal kui ise saatsite iga päev e-kirju.

 Tulemuseks on negatiivne efekt

 Mida teha?

Pidage oma sõna. Lubage vähem, andke rohkem. See aitab klientide usaldust võita ja muuta nad teie brändi kaitsjaks.

8)  Pealkirjade eiramine

Eelnev pealkiri on tekst, mis ilmub pärast teie e-kirja teema rida. Mõningad turundajad  eiravad seda, kuigi see on veel üks suur võimalus liitujate tähelepanu köita ja motiveerida neid kirja avama.

Kleepige oma e-posti HTML-i koodi rida, et lisada varjatud esialgne pealkiri, mida kasutajad võivad kättesaamisel näha.

Mida pealkirja kirjutada:

  • sõnumi kokkuvõte
  • üleskutse asuda tegutsema

9. Teema rea ja kirja keha mittevastavus

Ajalooliste turunduslike põhjuste tõttu räägib teie kirja teema paljustki. Mõningad spetsialistid kasutavad seda trikki kirjade kõrge avamise määra (open rates) saavutamiseks.

See toimib, kuid kasutajad pettuvad, kui nad e-posti avavad ja näevad teema ja kirja keha mittevastavust. Nad peavad seda manipuleerimiseks, märgivad sellised kirjad rämpspostiks ja loobuvad neist.

 Enamgi veel,  nad ei usalda enam teie brändi.

 Kuidas seda õigesti teha?

Pealkirjade kirjutamine on kunst. Saate motiveerida liitunuid oma e-kirju avama, kuid nende pettumus sisus ennustab ebaedu kogu turunduskampaaniale. Las teie süžeeliinid vastavad sisule, mida te klientidega jagate.

10.  Pole tagasiside andmise võimalust

Kas te saadate ikka veel e-kirju aadressilt “no-reply” või “admin”? Liitunutele on see signaal, et teie bränd ei soovi suhelda.

 Mida teha?

Inimesed tahavad inimestega suhelda, mitte postkastidega. Paluge oma kirjades tagasisidet, jagage teisi sidekanaleid, esitlege oma tugiteenust. Andes võimaluse oma küsimustele vastuseid saada, suurendate võimalust teha nad oma klientideks.

11.  Mitu CTA-d

Mõned turundajad pakuvad CTA-dega üle:  sisenege veebilehele, tellige, jätke tagasiside jms.

Inimesed on segaduses nendest lõpututest andmevoogudest ega tea, mida teha. Selle tulemusena muutub teie meilikampaania ebaefektiivseks.

Pealegi ei saa te seda hinnata, sest peate analüüsima mitmeid erinevate andmetega meetrikaid.

Kuidas seda õigesti teha?

Tehke liitunutele selgeks, mida te nendelt soovite.
Veenduge, et esitate selleks kogu vajaliku teabe.
Parim reegel: üks e-kiri – üks CTA, mis aitab suurendada konversiooni.

12.  Eksperimentide kartus

Enamik kaubamärke ei riski eksperimenteerida, mistõttu on originaalsed kirjad praegu veel haruldased. Ühed ja samad müügisõnumid sajavad kasutajate postkastidesse, inimestel pole põhjust nendele oma aega raisata.  Mida nad teevad? Nad loobuvad infokirjadest.

 Mida teha?

  • Analüüsige konkurente ja pöörake see pea peale.
  •  Uurige parimaid praktikaid, kuid ärge kopeerige neid mõtlematult.
  • Mõelge mahlakatele üksikasjadele, mida kirjadesse lisada. Mis paneb inimesi uudiskirjadega liituma? Teie kirjutamisstiil? Teie hääletoon? Midagi veel?
  •  Siin on näide Uberist HubSpotilt:

13.  Enne käivitamist ei tehta teste

Rämpsposti sattumine, vale makett, HTML-vead on kõik halbade testide tagajärjed. E-kirja loomisel on palju reegleid ja nüansse. Vaat mis juhtub, kui teete selle pildina:

  •   Kohanemisvõime kaob (mobiiliversioonid ei optimeeri kujutisi).
  •  Liitunu ei näe, kui tema e-posti seaded ei võimalda kuvada väliseid kujutisi.
  •  Suur tõenäosus sattuda rämpsposti hulka

Muude reeglite hulka kuuluvad: stopp-sõnade, suurtähtede, javascript´i vältimine; ärge kasutage linkide lühendeid; ärge liialdage hüüumärkidega jne. Seda kõike on raske meeles pidada, nii et parim viis teada saada, kas teete seda õigesti, on testida uudiskirju  enne nende saatmise käivitamist.

 Kuidas?

Kasutage uudiskirjade testlisti ja testige oma postkasti erinevate teenusepakkujate juures. Olge skeptiline, et hinnata tulemust ja olla uudiskirjaga liitunute nahas.

 Kas kiri on veenev? Ärge kartke seda muuta, parandada ja parendada.

Muidugi võib isegi kogenud meiliturundaja midagi kahe silma vahele jätta või unustada. Aga nagu öeldakse, ei võida see, kes ei tee vigu, vaid  võidab see, kes teeb neid harvemini.

Comments are closed.

CIMA
Creative & Innovative Media Agency
  • Tammsaare tee 109, Tallinn, Estonia
  • 686 80 70

Oleme ettevõtetele see koostööpartner, kellega minna nendele digitaalmaailma seiklustele, mida teised võimatuks peavad.