Sisuturunduse 7 trendi kõrgete konversioonide nimel

Kas tahate esimesena kasutusele võtta kõrgeima konversiooniga reklaamimeetodid, meelitada enda juurde kliente tõsiselt ja pikaks ajaks? Pöörake tähelepanu 7 trendile, mis on peagi saamas peavooluks. Turundajad,  SMM-juhid, ettevõtjad must read.

1. Mikromõjutajad (kaasa arvatud brändisaadikud)

 Kas plaanite reklaami paigutada blogidesse? Kas vaatate kõige mastaapsemaid? Mõelge tulemusele. Jah,  neil on mitmesaja tuhandene jälgijaskond, kuid see on ebaühtlane. Et  sellise hulga inimeste tähelepanu köita, ei piisa vaid ühest ideest, blogija peab muu sisu sekka pistma skandaalseid teemasid, mis tekitavad vastukaja ja meelitavad ligi veelgi rohkem jälgijaid.

 Selle tulemusena muutub jälgijaskond veelgi ebaühtlasemaks ja mitte kõik ei tunne teie toote vastu huvi, aga enamik tellijaid on tulnud hoopiski popkorni krõbistades skandaali jälgima.

Mida teha? Pöörake tähelepanu mikroblogijatele, kellel on  50000–80000 jälgijat. Reklaami näitamise hinnad on adekvaatsed ja konversioonide maksumus on madalam kui suurtel blogijatel, sealhulgas ka usalduse tõttu. Mikroblogijal on lihtsam keskenduda ühele teemale ja olla selle ekspert. Seetõttu saab pärast tootereklaami rohkem tellimusi – see on paljutõotav reklaamikanal väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele.

2. Video pole enam trend, see on peavool

 Kas te ei tee veel videot? Siis olete juba mahajääjate seas. 52% ostjatest väidab, et pärast tootevideo vaatamist ostavad nad kiiremini ja suurema kindlustundega. 72% ettevõtjatest on märganud, et videosisu suurendab konversioonide arvu. Ja see ei puuduta ainult YouTube’i: piisab lihtsalt video postitamisest või otseülekandest Instagramis –  märkate, et ka sotsiaalvõrgustikud pakuvad videosisule suuremat katvust.

Mida teha? Teha rohkem videoid: intervjuusid, lugusid toote kohta, kuidas seda luuakse, millised võimalused on selle kasutamiseks. Hästi mõjuvad ka nn kaadritagused võtted: näidake näiteks ürituseks valmistumist või töötajate argipäevi. Meeldiv on see, et selliste videote valmistamise kulud on väikesed: nutitelefonide kaamerad tekitavad kvaliteetset heli ja selget pilti – hoidke lihtsalt nutitelefon käepärast.

3. Optimeerimine häälotsingule

Kas arvate, et häälotsingu ajajärk pole kätte jõudnud? Google teatas, et saab juba 20% päringutest häälotsingu abil. Aga 2020. aastal on selliseid päringuid 50%. Lisaks saab tehisintellekt üha targemaks ja meie sõbrannad Alexa, Siri, Alice on meie silme all täiskasvanuks saamas ning hakkavad varsti  vastuseks päringutele andma sellist infot, mida  ei leia võrgust isegi käsitsi.

Ok, Google, aga mida teha? Ärge ignoreerige häälotsingut ja optimeerige oma veebileht. Esiteks, kohandage kõik lehed mobiiliformaadiga, kuna häälpäringud tulevad nutitelefonidelt. Teiseks, pöörake tähelepanu tekstidele. Kõnekeel erineb kirjakeelest ja parem on, kui küsimus ja vastus (vestluse vormis) on teie veebilehel. Võite alustada KKK-st, kuid kõigepealt kuulake, kuidas teie sõbrad ja tuttavad häälotsingus päringuid sõnastavad – saate teada palju uut.

4.  Lood, lood, rohkem lugusid

 See alternatiivne lint on suhtlusvõrgustikes Instagram, Facebook ja VKontakte samuti hoogu kogumas. Miks? Sest see on reaalajas sisu, mis hoiab kasutajat pinges sama hästi kui mõni lemmiksari. Lood on  tekitanud isegi omapärase foobia millestki olulisest ilma jääda (FOMO – fear of missing out). Seetõttu hoiavad   teadlikud kasutajad kätt pulsil ega kisu pilku lindilt isegi tööl.

Mida teha? Anda kliendile seda, mida ta soovib. Nüüd on käes õige hetk: lood pole ära tüüdanud, neil tekivad uued funktsioonid ja teil on võimalus silma paista. Ainult palun ärge avaldage postituste ekraanipilte! Parem intervjueerige töötajaid, avaldage saladusi, korraldage suletud müüke, kaasake eksperte, rääkige klientidega sellest, mis neile korda läheb: olgu selleks kas või ilm ja kassid. Peaasi, ärge vaikige eetris.

5.  „Õmblusteta“ kliendikogemus

 On tõestatud, et enne ostmist puudutab klient toodet 7 korda: näeb reklaami, uurib veebilehte, helistab teile jne. Kogu see suhtlus peaks olema teil  käepärast. Teie (mitte klient ise)  peaksite meeles pidama kõiki tema päringuid, et teha pakkumine, millest ei saa keelduda. See ongi “õmblusteta” kliendikogemus. Klient tuleb toote järele sinna, kuhu on mugav tulla, ja ta soovib ülesande kiiresti lahendada. Aga teie ühendate kõik suhtluskanalid omavahel ning ei suuna enam otsesõnumitesse kirjutanud klienti teile helistama või veebilehel tellimust looma. Kliendi ligimeelitamise hind on kõrge, ärge kahekordistage riski teda kaotada!

Mida teha? Looge näiteks CRM-süsteem, kus iga kliendi kohta luuakse toimik, ja iga kord, kui ta võtab ühendust ettevõttega,  saab müügi- või SMM-juht kogu teabe kiiresti kätte. Ja ärge unustage töötajatele uusi tööreegleid kehtestada, et nad ei kannaks päringut ühest kanalist teise.

6.  Kõige tugevam sisu on kasutajasisu

Keskmine inimene näeb täna kuni 10 000 reklaami päevas. Te ainult mõelge selle arvu peale. Teie kliendil on reklaamikampaaniatest ja väljamüükidest kõrini, tema aju blokeerib suurema osa sisust, tehes võimatuks selle tajumise, rääkimata tegutsemisest  Paraku lendavad vaimsesse prügikasti isegi kõige ilusamad (ja kallimad) disaineribännerid.

Mida teha? Teha ausat reklaami. Reklaam, mis põhineb usaldusel, klientide arvamusavaldustel, sündmuskohalt pärit videotel, faktidel. Selle võite saada ainult oma kliendilt. Ja võimalusi on siin palju: küsitlused, kingitused arvamusavalduste eest, tõeliselt väärtuslike auhindadega konkursid. Kui klient räägib teist sotsiaalvõrgustikes, kirjutab ta oma sõpradele ja lähedastele, mis tähendab, et sellise sisu vastu on rohkem usaldust.

Siin on paar toimivat näidet. Kirjastus MIF saadab raamatu kõigile, kel on huvi seda lugeda ja oma muljeid oma auditooriumiga jagada. Booking korraldab küsitlusi ja annab selle eest reaalset raha hotellide broneerimiseks. Reisikorraldaja N palub kirjutada loo Kariibi mere reisist ja kõige inspireerivama teksti eest kingib järgmise reisi, kogudes üksiti kümneid reisilugusid.

7. Rääkige väärtustest

Mõru pill: maailm on tarbimisest väsinud. 2019. aasta esimesel poolel registreeriti ajaloo madalaim nutitelefonide müük ning analüütikud ennustavad edasist langust. Dünaamiline autoturg, isegi lihtsate Hiina autode oma, väheneb. Kahjuks on tarbimisühiskond kokku kukkunud. Teadlike ostude trend, ühistarbimine (autode jagamine) on tõusuteel, isegi vana hea vahetuskaubandus  tunneb end paremini kui klassikaline müük. Mida teha? Pöörduda väärtuste poole.  Rääkige sellest, milline ettevõte te olete, miks olete loonud oma toote, mida soovite globaalselt muuta maailmas. Kas teie kui ettevõtte väärtused pole veel välja kujunenud? Ok, rääkige tootest: mida see maailmas paremaks muudab, mida annab kliendile mitte tarbija, vaid väärtuse tasemel. Näiteks ei ole žilett mõeldud kolmepäevaste habemetüügaste eemaldamiseks, vaid  see annab enesekindlust saatuslikul kohtumisel, misjärel karjäär kõrgustesse sööstab. Kas tunnete erinevust?

Comments are closed.

CIMA
Creative & Innovative Media Agency
  • Tammsaare tee 109, Tallinn, Estonia
  • 686 80 70

Oleme ettevõtetele see koostööpartner, kellega minna nendele digitaalmaailma seiklustele, mida teised võimatuks peavad.