CIMA digiagentuuri spetsialistid rääkisid, kuidas karmi konkurentsi tingimustes end internetis tõhusalt reklaamida.
Internetireklaami rolli ettevõtluses on praegu raske ülehinnata. Uuringute järgi oli juba 2014. aastal üle 60% Eesti firmadel oma veebilehed. Selline olukord oli 5 aastat tagasi.
Kui varem andis internetireklaam konkurentide ees eelise, siis nüüd on see hädavajalik abinõu. Ei piisa üksnes veebilehest, peab olema ka läbimõeldud reklaamistrateegia. Muidu riskite ilma jääda klientidest ja raisatud turunduseelarvega.
Väikeettevõtluses oleme selle probleemiga mitu korda kokku puutunud. Asi on selles, et paljud ettevõtjad ei mõista päris hästi, mis on internetiturundus. Nende arust tähendab see „mingi veebilehe loomist“ ja „millegi reklaamimist“.
Nad eiravad kahte olulist asja:
Meie mõistes on turundus pikaajaliste suhete loomine sihtgrupiga. See pole ainuüksi tellimuste ligitõmbamine siin ja praegu, vaid ka töö selle nimel, et brändi ära tuntaks, positsioneerimise ja tootesarjaga tegelemine. Kvaliteetse turunduse tulemus on see, kuidas inimesed teie ettevõtet tajuvad.
Mingem siis internetiturunduse loomise etappide juurde. Teeme seda Martini, mööbliettevõtte omaniku näitel.
Martini infoväljas vilguvad pidevalt uudised mööbliettevõtetest, mis kliente interneti kaudu ligi meelitavad. Ta saab aru, et see on perspektiivikas. Ja otsustab ka sellega tegelema hakata.
Meie soovitame Martinil teha järgmist:
1) Konkurentide ja sihtrühma analüüs. Analüüsi analüüsi pärast teha pole mõtet, seetõttu anname lühikese kontrollnimekirja nendest olulistest ülesannetest, mis tuleb selles etapis täita.
See analüütiline osa on Martinile vajalik selleks, et luua konkurentsivõimeline pakkumine. Kui aga oma konkurente ja nende vajadusi mitte tunda, on seda võimatu teha.
Kui analüüs on täielikult valmis, võib asuda turundusstrateegiat välja töötama.
2) Ettevõtte reklaamistrateegia. Turundusstrateegia on etapiviisiline internetireklaami plaan. Seda tehakse tavaliselt kvartalite, poolaasta kaupa. Vaatleme lühidalt selle põhipunkte.
Resümee: tulu saamiseks loome kõigepealt kiiresti esimese kliendivoo. Edasi kujundame firma täisväärtuslikuks brändiks, suurendades sellega ka reklaami tõhusust. Nüüd loome pikaajalised aktivad, mis annavad lisakliente ja lojaalse sihtrühma.
Martin on kulutanud osa oma ressursse reklaamiks, seetõttu tahab ta loomulikult, et kõik kiiremini end ära tasuks. Selleks kasutab ta maandumislehte + Google´i reklaami. Konkurente analüüsides sai ta aru, et see on perspektiivikas moodus kliente saada.
Ta ei pea kohe kallist supervingete funktsioonide ja disainiga veebilehte tegema. Ta lihtsalt ei saa seda teha, kuna firmastiil on veel loomata. Sellel etapil piisab lihtsast maandumislehest mõjusa müüva tekstiga. Selle võib isegi veebilehtede konstruktoril teha.
Teen väikese vahemärkuse. Kontakte saab kiiresti luua mitte ainult maandumislehe + Google´i reklaami abil. On olemas palju teisi instrumente: Facebooki, Instagrami, RTB reklaam, partnerveebilehed, uudisteportaalid jne Strateegiasse pannakse kirja konkreetsed instrumendid, mis peavad toimina kõige paremini just teie nišis. Alguses võib kasutada vaid ühte instrumenti, kuid mida kiiremini hakkate uusi lisama, seda suurema turuosa hõlmate.
Martini firmasse lisandub stabiilselt kliente. Ta mõistab, et tulemuste märkimisväärseks parandamiseks tuleb kokku panna täisväärtuslik kaubamärk.
Mida see Martinile annab?
Brändingu raames mõeldakse läbi ka see, kuidas sihtrühm Martini ettevõtet tajuma hakkab. Et seda taju juhtida, tuleb asjatundlikult suhtuda firmastiili kujundamisse (logo, värvid, trükk jne.) ja positsioneerimisse (filosoofia, väärtused, tootesari jne).
Teie firmastiil ja positsioneerimine peab kohe kajastuma kõikides materjalides: reklaambännerid, veebilehed, sotsiaalvõrgustiku lehed jne).
Et veel kord selle etapi olulisust rõhutada, toon näite, kuidas meie agentuuri RTB-s (programmatic) reklaamiti.
Meie agentuuri reklaamimine RTB-s
Reklaamisime end RTB-s kuus kuud, kuid nüüd pole seda enam pool aastat teinud. Kuid kliente meelitab see reklaam tänapäevani. Kuidas? Küsitlesime neid inimesi ja selgitasime välja, et nad nägid meie kuulutusi 5-10 korda. Me jäime neile meelde silmatorkava reklaami ja firmastiili tõttu. Nii kui nad vajasid turundust, leidsid nad meid kiiresti nime järgi ja võtsid meiega ühendust.
Niisiis, selleks ajaks on Martin juba loonud mitu tellimuste saamise instrumenti. Kusjuures need instrumendid peavad olema juba kokku pakitud kooskõlas uue positsioneerimise ja firmastiiliga. TÄHTIS: üleminek sisuturunduse staadiumi ei tähenda, et uute tellimuste saamise instrumente polegi enam vaja lisada.
Edasi peab Martin üles ehitama sisuturunduse, mis hakkab kujundama sihtgrupi lojaalsust. Sisuturunduse näiteid võib olla miljoneid, kuid siin toon ära põhilised:
See tähendab, et Martin pakub oma potentsiaalsetele ostjatele kasulikku sisu, tänu millele suureneb nende usaldus kaubamärgi vastu.
Kui inimene seisab valiku ees, milline mööbliettevõte valida, valib ta mitmel põhjusel Martini ettevõtte.
Kokkuvõtteks Teiega suhtles digiagentuur CIMA. Salvestage ja jagage, kui oli kasulik. Kui tahate, et me koostaksime materjali mõne konkreetse etapi kohta, siis kirjutage – jagame kogemust!