Digiturunduses on alati kasvu- ja arenguruumi. Proovides erinevaid strateegiaid, leiate oma ettevõtte jaoks parima. Teie konkurendid üritavad teha sedasama. Teie abistamiseks oleme CIMA digiagentuuris kokku kogunud 7 soovitust, millele nad (tõenäoliselt) piisavalt tähelepanu ei pööra.
Algajate ja isegi kogenud turundajate tavaline viga on proovida paljusid tööriistu korraga, pääseda korraga erinevatele platvormidele. Oma arsenali laiendamises pole midagi halba, kuid parem on seda teha järk-järgult. Lähenemisviisil "käivitame kõik korraga" on mitu puudust:
Mida teha: loogiline järeldus - juurutada erinevaid mooduseid järk-järgult. Katsetage, koguge tulemuste kohta teavet, tehke järeldusi ja korrigeerige edasist arengut iga kanali ja tööriista kinnitatud andmete põhjal.
Paljud turundajad ja äriomanikud alahindavad klientide e-posti aadresside baasi. Arvatakse, et e-post kaotab sotsiaalvõrgustike mastaapse reklaami ajastul oma tähenduse - inimesed veedavad rohkem aega suhtlusvõrgustikes, kus kirjavahetus toimib hetkega. Jah, sotsiaalvõrgustike eelised klientidega suhtlemise kanalina on vaieldamatud. Kuid ei tasu e-posti maha kanda. Meiliturundus on endiselt tõhus ja aadressid, mille inimesed ise teile jätavad, on väga väärtuslikud.
Mida teha: looge kasulikke uudiskirju, millega inimesed tahavad liituda. Ärge arvake, et sotsiaalvõrgustikes liitujatest piisab. Lisasuhtluskanal tuleb vaid kasuks. Ka kontrollnimekirjad, PDF-raamatud, teatmikud, juurdepääs huvitavatele videomaterjalidele toimib hästi - kõik see võib ajendada klienti oma andmeid jätma.
Püüdes haarata suuremat suutäit, registreerivad turundajad ettevõtte kontosid kõikjal - Snapchatist TikTokini, käivitavad kanaleid Telegramis, avavad Odnoklassnikites lehekülgi, postitavad lugusid, joonistavad kleebiseid. Kõigile neile pingutustele kulutatakse palju energiat, kuid mitte kõik ei õigusta ennast.
Mida teha: enne kui hakkate mõnes suhtlusvõrgustikus tegutsema, uurige, kelle seas see on populaarne. Vaadake statistikat ja mõelge sellele, kui tõenäoline on, et leiate oma tulevased kliendid konkreetselt platvormilt. Kui vastus on jaatav, hakake pinda sondeerima, proovides erinevaid taktikaid. Kui te ei näe teatud aja jooksul piisavat vastukaja, võite vähendada jõupingutusi või platvormist üldse loobuda.
Pole olemas salajasi eduka turunduse reegleid, kus oleks kirjas: “Olge kõigis sotsiaalvõrgustikes!”. Teie ülesandeks on leida kasulikke platvorme ja neid arendada, mitmekordistades tulemusi.
Mõjuturundus ehk influencer-turundus on populaarsem kui kunagi varem, brändid otsivad koostööd Instagrami ja YouTube´i influencer´itega. Tõenäoliselt teevad teie konkurendid juba blobijatega koostööd. Aga enne kui järgite nende eeskuju (ja isegi kui olete juba proovinud mõjuturundust), pöörake tähelepanu varjatud ohtudele.
Turul on palju pakkumisi ning reklaamide hinnad üha kasvavad ja kasvavad. Kui aasta tagasi oleks enamik blogijaid teinud meeleldi teiega vahetuskaupa, siis nüüd tõenäoliselt sellist ettepanekut isegi ei kaaluta. Pole ime, et välja ilmuvad petised. Kahjuks võite komistada ebaausate blogijate otsa, kes kasvatavad kunstlikult laikide ja jälgijate hulka, redigeerivad Photoshopis statistika ekraanipilte ja esitavad paljutõotava reklaamiplatvormina täiesti „surnud“ profiili.
Mida teha: kõigepealt pöörake tähelepanu kaasatusele. Kahtlane, kui miljoni jälgijaga lehel on postituste all 1000 laiki. Suurepärane jälgijate suhe laikidesse on 10%, lubatud on ka väiksemad väärtused (5-6%).
Kuid sel viisil saate välja sõeluda ainult kõige lihtlabasemad petised. Enamik kasutab laikide ja kommentaaride kunstlikku suurendamist ja esmapilgul võib profiil tunduda täitsa kobe. Kuid pange tähele kommentaaride kvaliteeti ja lehti, kust neid saadetakse. Kui jälgijaskond jätab ainult smaile ja lakoonilisi fraase "iludus", "super", "äge", siis on tõenäoliselt tegemist pettusega. Ka on võltsprofiilid sageli mõne kuulsuse fotoga avataril, keerukate võõraste nimedega või isegi araabia põimkirjas.
On olemas tasulised teenused, mis võimaldavad kindlaks teha võltsprofiili tõenäosust. Aga kui pühendada probleemile rohkem aega ja tähelepanu, saate petise ise tuvastada - piisab, kui profiili hoolikalt uurida.
Ärge usaldage arvamusavaldusi, mida blogija teile saadab, otsige neid ise sõltumatutest jututubadest (näiteks Instalogia jututuba Telegramis).
Digiturunduses aitab püsivus, kuid ärge laske sellel end peatada. Kui andmed viitavad sellele, et turg või teie jälgijaskond on muutunud, ärge jääge maha, olge ka ise muutustele avatud.
Asi ei ole “enda reetmises”, vaid tuleb uusi asju proovida ja mitte klammerduda kord valitud strateegiasse.
Mida teha: kui leiate trendid, mis teie jälgijaskonda paeluvad, pange end neis proovile. See võib olla mis iganes, alates uuest sisuformaadist kuni toote täiesti teistsuguse positsioneerimiseni. Kuni teie konkurendid on tagasihoidlikud ega söanda muutuda, lahkute teie „mugavustsoonist“, meelitades uusi kliente ja saavutades püsiklientide austuse.
Ilmselt ei saa uudiskiri või maandumisleht läbi ilma CTA-nuputa. Aga kui vaatate mõne konkurendi sisu, märkate, et üleskutse on äärmiselt ebamäärane ja silmatorkamatu. Originaalsust taga ajades või püüdes "mitte avaldada jälgijaskonnale survet" võivad nad unustada, et inimesele tuleb täpselt selgeks teha, kuhu minna ja mida teha.
Mida teha: kui soovite, et külastaja sooritaks soovitud toimingu - suunake teda. Siin pole koht vaoshoituseks, asjakohasest üleskutsest sõltub teie pakkumise konversioon, laikide hulk postituse all, uudiskirjaga liitujate arv jne
Kui palju järjekordne ekspert teid ka ei veenaks, rääkides uue trendi 100% efektiivsusest, monetiseerimise viisist, reklaamiformaadist, peaksite kõike siiski ise katsetama. Ja alles pärast katsetamist saate teha lõpliku otsuse ja uue tööriista kasutusele võtta.
Kõik ettevõtted on ainulaadsed, isegi kui nad on väliselt väga sarnased. Teie turunduse edukust mõjutavad paljud tegurid. Kui panustada kõigesse, mis praegu võimalik, ja see „aitab justkui ka ülejäänuid”, võite kaotada palju väärtuslikke ressursse. Kuid keelduda, valides konservatiivse positsiooni, pole ka väljapääs.
Mida teha: katsetage! Kontrollige igat teooriat ja hüpoteesi praktikas ning las kõige paremini toimivad võtted leiavad tee teie alalisse arsenali.