Postitamine postitamise huvides on juba ammu minevik: SMM kujutab endast strateegiat, seaduspärasusi ja täiesti konkreetseid eesmärke. Kuidas arvestada kõigi peensustega ega midagi unustada? CIMA meeskond on kokku pannud 10 põhiplokist koosneva algoritmi - kasutage seda!
Alguses oli sõna ja siis kasvas sellest välja kliendikiri. Mis tahes strateegia väljatöötamine algab sellest, et suhtlete pikka aega kliendiga, püüdes teada saada, mida ta vajab ja mida ta tahab saada salapäraselt "es-em-emilt".
Ideaalis on teil olemas nende küsimustega vorm, mille täidab klient. Siis vaatate selle läbi, otsite, mis puudu on, ja täiendate - esitate lisaküsimusi. See on kogu strateegia alus: ärge säästke sellelt aega. Mida rohkem on teil teavet kliendi ja toote kohta, seda täpsemini vastab strateegia kliendi ootustele ja lahendab tema probleemi.
Mida kindlam on eesmärk, seda suurem on tõenäosus, et sotsiaalmeedia turundus aitab tõesti tulemusi saavutada. Seetõttu peaks teie eesmärk olema SMART:
Sageli soovib klient kõike korraga: miljonit jälgijat, sadu kommentaare ja et see kõik tuleks potentsiaalsetelt klientidelt. Eraldi probleem: „aga avaldame oma pressiteate” ja armastus näitajate vastu, mis on 2020. aastal juba ebaolulised - laigid ja jälgijad.
Miks on halb eesmärk suurendada kogukonnas inimeste arvu kuue kuuga 100 000 võrra? Konkreetne ja mõõdetav, tähtajaline - jah, kuid ebaoluline. Võite kokku ajada nii palju veebiroboteid või auhinnapüüdjaid kui soovite, või elavaid inimesi, kuid mitte sihtauditooriumist - ja eesmärk näib olevat täidetud. Ainult brändil pole sellest mingit kasu.
Siin on mõned heade eesmärkide näited:
Kas olete eesmärgis selgusele jõudnud? Teisendage see numbriteks. Näiteks: vaja on rohkem kommentaare = ERRi kahekordne kasv võrreldes jooksvaga poole aasta jooksul. Või: tahame, et kõik tunneks meid = sihtauditooriumi mahu analüüs ja kindla sagedusega teavituskampaania selle arvuga väljendatud protsendi sihtauditooriumi seas.
Järgmine etapp on püstitada ülesanded, mis aitavad eesmärki saavutada. Näiteks: tahame rohkem kommentaare, mis tähendab, et tuleb sisukavadesse lisada rohkem postitusi, mis kutsuvad esile arutelu, kasutada mängumehaanikaid ja asjakohaseid interaktiivseid meetodeid.
Enne ülesande seadmist küsige endalt: "Kuhu see viib?" See on üldse hea küsimus kõigi järgnevate plokkide jaoks - küsige endalt pidevalt, kas see, mida teete, aitab eesmärki saavutada.
Big idea on globaalne idee, mida bränd üritab publikule edastada mitte ainult oma postituste, vaid ka toodetega. Lühidalt on see kogu edastatava sisu olemus, kogu strateegia verbaalne kontsentraat. Näiteks Snickers ja nende slogan "Sa ei ole sina, kui oled näljane". Big idea võib brändi jaoks juba olemas olla ja väljenduda nende slogan´is, kuid võite pakkuda oma - uue ja ereda, mis täiendab olemasolevat ideed teiega koostöö perioodiks. Mida Big idea annab?
Kui SMM-i strateeg ei mõista brändi sihtauditooriumi, jookseb oluline osa sisust tühja. Iga postitus ja pilt peaksid teenima mitte ainult kliendi eesmärke, vaid ka sihtauditooriumi huve. Mida selgem on tema portree, seda lihtsam on temaga töötada.
Mida peab auditooriumist teadma:
Küsimuste loetelu pole muidugi täielik: mida üksikasjalikum on kirjeldus, seda parem. Samuti on hea tundma õppida sihtauditooriumi tundmusi toote kohta, et mõista, kuidas inimesed toodet kasutavad, milliseid emotsioone see tekitab, milliseid puudusi sel on jne. Oluline on rääkida auditooriumiga samas keeles.
Muide, eraldi koht strateegias on tone of voice´il - kuidas bränd klientidega suhtleb. ToV-d tuleb järgida kõiges: nii bännerites kui ka sotsiaalvõrgustike lehtedel. See peaks töötama teie heaks ja hõlbustama auditooriumiga suhtlemist. Pidage meeles, et ToV on professionaalse kõnepruugi vastand. Peate olema oma sihtauditooriumile lähedane ja mõistetav.
Kvaliteetse analüüsita on oht luua ilus sisu, mis ei tööta. Analüütika aitab mõista, kuidas bränd erineb teistest, kas te teate trende ja uusi formaate, mis on nišis populaarsed. Selles etapis tehtud järeldused on sisustrateegia koostamisel ülitähtsad. Siin on 2 peamist töövaldkonda:
Mida teevad konkurendid?
Ilma konkurentsianalüüsita läbi ei saa. Õppige tundma parimat, mis turul on, vaadake, mida välismaa kolleegid teevad. 5-8 konkurendi põhjal tehke võrdlustabel: platvormid, postituste arv, teemad, huvitavad leiud, ER / ERR. Sedasama tuleks teha ka kohalike brändidega.
SWOT
Olge aus: analüüsige kõiki nõrkusi, leidke tugevad küljed. Tulevikus peaksite selle materjaliga töötama, peaksite hästi aru saama, mis õnnestub ja mis mitte. SWOT-i on hea kasutada, kui brändi identiteet pole selge.
See on suur plokk: millest me auditooriumiga räägime, kui tihti ja millistes formaatides. Universaalset vastust küsimusele "Kui palju sisu peaks olema?" ei ole olemas: peate vaatama auditooriumi aktiivsust, kas sellise postitamisega saavutatakse KPI-d või need nurjuvad. Rangelt fikseeritud rubrikaatoriga sisuplaanid on veidi vananenud, kuid eri tüüpi sisu jaotamiseks on palju näidisskeeme: kui palju peaks olema harivaid, meelelahutuslikke postitusi jne. Siin on mõned näited. Mida tuleks sisustrateegias mainida?
Pidage meeles: te ei tee sisu mitte endale ega kliendile, vaid sihtauditooriumile. Seetõttu ei pea segama oma eelistusi sellega, mis inimestele, kes brändi sotsiaalvõrgustikke jälgivad, tegelikult meeldivad.
Siin näitame kliendile, kuidas tulevased sotsiaalmeedia reklaamid võivad välja näha, selgitades, miks me kasutame ühte tööriista ja ignoreerime teist. Siin on 5 peamist aspekti, mis tuleb enne läbi mõelda:
Kui KPI-d, ajakava ja eelarved on kooskõlas, on projektiga lihtne ja meeldiv töötada. KPI on kõigepealt seotud dünaamikaga, näitajad peaksid fikseerima tegelikku progressi. Pidage meeles: KPI peab vastama teie eesmärkidele! Seetõttu võib ja peaks erinevate brändide mõõdikute komplekt olema erinev. Seejuures peate leppima sellega: laigid ja jälgijad ei kao veel aruannetest kuhugi, kuigi nad pole enam kuigi kõnekad. Siin on mõned asjakohasemad mõõdikud:
Hea strateegia, mis aitab teil saavutada KPI, võtab aega ja raha. Kui olete strateegia loomisel teinud tohutu töö, veenduge, et seda oleks eelarve piires realistlik teha. Olge aus enda ja kliendi vastu. Kirjeldage, miks ülesanded võtavad nii palju aega ja ressursse. Ja lisaks - mida täpsemini on kirjas ajakava, seda vähem on teile tulevikus küsimusi.
Ehkki viimane, kuid siiski mitte tähtsuselt viimane plokk. Kontrollige, kas teie pakutav SMM-plaan on järjepidev:
SMM-i strateegia väljatöötamine on turunduse üks keerulisemaid ülesandeid, kuna see nõuab võimet näha tervikpilti ja kiigata veidi tulevikku. See on oluline, sest ükskõik kui suurepärane strateegia ka poleks, peate tõenäoliselt seda kohandama. Näiteks kui tutvute lähemalt sihtauditooriumiga ja nende reaktsiooniga sisule. Püstitage saavutatavad eesmärgid, pange hea analüütiline alus ja valige mahukas ning võimas big idea - ja teil on soovitud tulemuse saavutamiseks lihtsam muutuda.